Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów
4 z 18
Przeglądaj galerię za pomocą strzałek na klawiaturze
Poprzednie
Następne
Przesuń zdjęcie palcem
Produkcja i konkurs na nazwę

Produkcja seryjna ruszyła na...
fot. Archiwum FSR

Tarpan - najgorszy polski samochód? Docenili go głównie rolnicy i żołnierze

Produkcja i konkurs na nazwę Produkcja seryjna ruszyła na początku 1973 r. pierwszego tysiąca egzemplarzy. Pojazd produkowany był w Wielkopolskich Zakładach Napraw Samochodowych w Poznaniu-Antoninku przemianowanych później na Fabrykę Samochodów Rolniczych „Polmo” (dzisiaj mieści się tu fabryka Volkswagena). W grudniu 1972 roku bramy fabryki opuściło 25 sztuk tzw. „pierwsza seria informacyjna” już pod marką Tarpan. Zmianę nazwy uzasadniano tym, że Tarpan to symbol wytrzymałego polskiego konia. Nazwę tę wybrano w konkursie ogłoszonym przez Express Poznański we wrześniu 1972. 1146 osób przesłało wówczas łącznie 416 propozycji. Nazwę „Tarpan” wymyślił Bronisław Hasiński. Inne propozycje brzmiały: Autorol, Bomber, Plonołaz, Poznaniak, Samrol, Kary, Dzik, czy Mrówka. Do końca kwietnia następnego roku wyprodukowano 250 Tarpanów 233. W tym czasie zakłady zostały przyłączone do Fabryki Samochodów Ciężarowych w Lublinie jako Zakład Samochodów Rolniczych.

Zobacz również

Powiatowe ćwiczenia ratownicze kryptonim „Rzeka 2024”. Nasze służby w akcji (ZDJĘCIA)

NOWE
Powiatowe ćwiczenia ratownicze kryptonim „Rzeka 2024”. Nasze służby w akcji (ZDJĘCIA)

Wypadek na "sądeczance". Dwie osoby trafiły do szpitala

NOWE
Wypadek na "sądeczance". Dwie osoby trafiły do szpitala

Polecamy

Idealna jajecznica na wiosnę. Sekret smaku tkwi w obróbce szparagów

Idealna jajecznica na wiosnę. Sekret smaku tkwi w obróbce szparagów

Matura próbna z matematyki 2024. Dokładne omówienie arkusza. Zobacz wideo

Matura próbna z matematyki 2024. Dokładne omówienie arkusza. Zobacz wideo

Można zagrać w chełmskiej edycji Monopoly na dużej macie

Można zagrać w chełmskiej edycji Monopoly na dużej macie